Ehető ételek, az egészséges táplálkozás

A táplálkozás- tudományokban jártas szakemberek egyszerűen "ÉLŐ MŰANYAG"-nak nevezik a margarin-féléket. Végül is ők tudják, hogy miből készülnek...

Ezért inkább válasszuk a vajat! Bármelyik közértben találhatunk teavajat, szendvicsvajat vagy akár a bioboltokban is vásárolhatunk különféle vajakat. Ilyen különlegesség a pálmavaj is, mely száz százalékban növényi eredetű, vagy akár választhatjuk a Ghee-t is, melyet Indiában aranyként tisztelnek. Készítése során a vajból 4-5 órán át tartó főzéssel távolítják el a szennyeződéseket. Az eredményül kapott Ghee nemes ízű és akár két évig is eláll, mit sem vesztve zamatából. Számtalan kiváló tulajdonsága közül kiemelkedik, hogy regenerálja az idegrendszert, ami a mai világban nem elhanyagolható tényező. Ezen tulajdonságai magyarázzák azt a tényt, hogy Indiában az istenek oltárán a felajánlások során elmaradhatatlan kellék.

A biotermékek ízeit ne hasonlítsuk a hagyományos ételekhez, amelyek "E" tartalma már elkoptatta ízlelőbimbóink nagy részét, inkább próbáljuk felfedezni sajátos ízvilágukat.

A túl sok húskészítmény nem tesz jót sem egészségünknek, sem szépségünknek, így jobb, ha mellőzzük étrendünkből a rejtélyes összetételű felvágottak világát. Ráadásul a szalámik kalóriaértéke igen magas, és azt se feledjük, hogy általában nyers sertés- vagy marhahúsból készültek. Rosszabb esetben még kergék is lehetünk! Mivel a szervezet egészséges működéséhez meg kell adni a szükséges fehérjemennyiséget, így próbáljuk ki az élesztőpástétomot, mely magas E-vitamin tartalma révén kiváló hatással van bőrünkre. Különböző ízesítésekben kapható.

Hasonlóan finom a szójasonka, bár a sonkához semmi köze, illetve a szójából készült (többféle ízesítésben kapható) párizsi és virsli. A szójatermékek közül a tofu is kapjon helyet reggelizőasztalunkon, mert viszonylag semleges ízű, tehát kedvünkre fűszerezhetjük.

Mivel a só az egészségesen táplálkozók ellensége, ezért ne erőltessük, ha viszont mindenképpen sózni szeretnénk, akkor válasszunk inkább jódozott tengeri sót. A kecskegomolyától és a kecskesajttól szintén jól fogjuk magunkat érezni.

A görög tefa is hasonlóan finom és jó, melyet kecske- vagy juhtejből, illetve a kettő keverékéből készítenek.

Az édesszájú, de egészségüket és alakjukat is megőrizni vágyók lelkiismeret-furdalás nélkül fogyaszthatják a teljes kiőrlésű lisztből, mézzel, és növényi tejszínnel készített tojásmentes bio-cukrászsüteményeket, melyek kellemes íze bizony sokszor megszégyeníti "valódi" társaikét. Mindennapi kenyerünk is lehet értékesebb és finomabb a megszokott fehérkenyérnél.

A különféle teljes tápértékű gabonákból készített pékáruk és finompékáruk minden nap egy lépéssel közelebb visznek az egészséghez, hiszen magas a tápanyag- és rosttartalmuk. Egyre többen kényszerülnek a Candida Albicans nevű gomba által okozott betegség miatt szigorú diétára, amely sajnos az élesztőt is kifejezetten tiltja. Számukra készül az élesztőmentes teljes kiőrlésű rozskenyér.

Együnk továbbá tojás nélkül készült barna tésztát, friss bio-zöldségeket, -gyümölcsöket, illetve gyümölcs- és zöldségleveket. Kóstoljuk meg a kecsketejet, a különböző fűszerezésű kecskesajtot, a kecske-körözöttet, és a gabonakolbászt is.

A vitaminok, ásványok és az enzimek kiváló forrásai a friss, zamatos növényi csírák, melyek a fontos tápanyagokat természetes formában, tehát a szervezet számára legkönnyebben felhasználható alakban tartalmazzák. A növényi zsírok és olajok, az olajos magvak, a lisztek, és a gabonák teszik teljessé az egészséges táplálékok tárházát. Ezek a mindennapi ételek és ínyencfalatok az egészségkárosító hatású élelmiszer-adalékanyagokat - mint pl. az állományjavítók, tartósítószerek, mesterséges színezékek, stb. - nem tartalmaznak!

Az egészséges táplálék fontos szerepet játszik a gyógyulásban és az egészség megőrzésében is. A táplálék-kiegészítők és vitamintabletták helyett fogyasszunk teljes tápértékű ételeket, és az eredmény nem marad el!

Ki van itt?

Oldalainkat 10 vendég és 0 tag böngészi

stat